Welkom
Openingstijden:
De praktijk is het hele jaar op alle werkdagen geopend van 08.00 tot 17.00 uur.
Contact:
Voor al uw vragen en het maken van afspraken zijn we telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 12.00 uur.
In de middag zijn we alleen bereikbaar voor vragen die niet meer tot de volgende dag kunnen wachten.
Onze assistentes zijn opgeleid om veel van uw medische vragen zelfstandig te kunnen beantwoorden.
’s Middag hebben zij zelfstandig spreekuur en zitten daarom niet aan de balie.
Via mijngezondheid.net (zie menubalk links) kunt u veel zaken ook zelf regelen.
Uitslagen:
Uitslagen van onderzoeken zijn telefonisch op te vragen bij de assistente van 11.00 tot 12.00 uur,
of op afspraak via het telefonisch spreekuur van de huisarts tussen 11.00 en 13.30 uur.
Waarneming:
Wanneer wij gesloten zijn kunt u voor dringende zaken de HuisartsenSpoedpost Zoetermeer bellen; 079-3431600.
Tips:
www.thuisarts.nl, voor een betrouwbaar antwoord op vele medische vragen
www.zorgwijzer.nl,voor een overzicht welke zorg door uw zorgverzekeraar wordt vergoed en welke niet.
www.zoetermeergezond.nl, voor informatie over onze zorgprogramma’s en andere hulpverleners in de buurt.
Spoedgevallen
Bel 112 bij een levensbedreigende situatie!
Bel ook onze spoedlijn 079-3313737, optie 1
Deze lijn mag u alleen gebruiken voor echte spoed.
Bij verwondingen of spoedeisende klachten kunt u direct naar de praktijk komen.
Als u belt dat u eraan komt, kan de huisarts alvast rekening houden met uw komst.
Buiten onze openingstijden kunt u de HuisartsenSpoedpost Zoetermeer bellen 079-3431600
Praktijkinformatie
Huisartsenpraktijk Benthuizen
Adres: Dorpsstraat 53
Postcode: 2731 AL Benthuizen
Telefoon: 079-3313737
Spoedlijn: 079-3313737, optie 1
Via het submenu kunt u alle relevante informatie over de praktijk terug vinden.
Openingstijden
De praktijk is iedere werkdag geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur
Openingstijden | van | tot |
Maandag | 08:00 | 17:00 |
Dinsdag | 08:00 | 17:00 |
Woensdag | 08:00 | 17:00 |
Donderdag | 08:00 | 17:00 |
Vrijdag | 08:00 | 17:00 |
De artsen hebben elke ochtend spreekuur van 8.00-10.00 uur, en van 10.30-11.00 uur voor spoedconsulten.
Van 10.15 tot 10.30 uur hebben alle medewerkers gezamenlijk overleg.
Rondom lunchtijd, tussen 11.00 en 13.30 uur, doen de artsen huisbezoeken en terugbelspreekuur, op volgorde van urgentie.
Het middag spreekuur is van 13.30 tot 15.00 uur en van 15.30 tot 16.30 uur, waaronder ook enkele spoedplekken.
Afspraak maken
Spreekuur uitsluitend op afspraak
Elke werkdag worden er spreekuren gehouden in de ochtend en middag. Spreekuurbezoek is mogelijk op afspraak. U kunt voor een afspraak bellen tussen 8.00 en 12.00 uur. Een consult duurt 10 minuten.
Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact, zij doet dit op nadrukkelijk verzoek van de huisartsen. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
U kunt ook zelf online een afspraak maken, via: MGN – MijnGezondheid.Net (tijdelijk niet tijdens covid-19 periode)
Meerdere vragen? Vraag een dubbel consult
Heeft u meerdere klachten of vragen? Meldt u dat als u de afspraak maakt, dan kan de assistente voldoende tijd voor u reserveren. Een dubbel consult is 20 minuten.
Niet verschenen?
We maken u erop attent dat wanneer u niet op uw afspraak bent verschenen, wij u voor dat consult een rekening kunnen sturen. Deze rekening wordt niet vergoed door uw zorgverzekeraar.
Telefonisch spreekuur
Telefonisch spreekuur
U maakt een afspraak via de assistente en meldt dat het om een telefonisch consult gaat. U wordt dan door de huisarts op een later tijdstip teruggebeld.
Het telefonisch spreekuur is bedoeld voor eenvoudige vragen, die niet veel tijd kosten. De assistente kan u vertellen of uw vraag telefonisch door de arts beoordeeld kan worden, of dat u toch beter op het spreekuur kunt komen. Vraag naar de arts die u eerder voor dezelfde klacht geholpen heeft.
Vaak kan onze assistente uw vraag ook beantwoorden, zij is hier ook voor opgeleid.
U belt tussen 8.00 uur en 11.00 uur naar de praktijk en vraagt de assistente om een telefonisch consult.
De huisarts belt u dan tussen 11.00 uur en 13.30 uur terug op de afgesproken datum. Helaas is dit niet altijd mogelijk. De huisarts probeert u dan later in de middag of de volgende dag te bereiken.
Laat de assistente altijd uw telefoonnummer controleren !
Huisbezoek
Huisbezoek
Het kan voorkomen dat u minder mobiel bent voor kortere of langere tijd, misschien door ziekte, een ongeval of hoge leeftijd. Wanneer het voor u niet mogelijk is om naar de praktijk te komen, kan de huisarts u zonodig thuis bezoeken. De assistente spreekt met u af of een huisbezoek nodig is.
In onze praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter, dus het heeft altijd de voorkeur dat u naar de praktijk komt.
Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Als u voor dezelfde dag een huisbezoek wilt aanvragen, graag voor 09.00 uur bellen.
Natuurlijk mag u voor het aanvragen van een spoedvisite elk moment van de dag bellen via onze spoedlijn
Niet verschijnen op een afspraak
Het gebeurt wel eens dat mensen niet op hun afspraak verschijnen. Dat is vervelend voor de huisarts en voor de invulling van het spreekuur. De huisarts zit onnodig te wachten, terwijl andere patienten misschien wel hadden willen komen.
We hebben besloten dat de mensen die, zonder ruim van te voren af te bellen, niet op het spreekuur verschijnen, of niet thuis zijn als er een visite is afgesproken, een nota zullen krijgen. Deze nota wordt niet betaald door de zorgverzekeraar.
HuisartsenSpoedpost
HuisartsenSpoedpost
Bij de huisartenspoedpost kunt u uitsluitend na telefonisch overleg terecht.
De waarneming in de avond, nacht en in het weekend wordt geregeld door de huisartsenSpoedpost.
Alle huisartsen van Zoetermeer en Benthuizen werken in wisseldiensten samen op de huisartsenSpoedpost.
Er wordt zodra u contact zoekt gebruikt gemaakt van uw huisartsendossier; de huisartsen en assistentes op de post hebben inzage in uw dossier. Indien u hiertegen bezwaar heeft, kunt u dat melden via uw huisarts. Er wordt een bandopname gemaakt van uw telefoontje en de huisarts ontvangt altijd een bericht van het contact.
Voor meer informatie zie ook:
folder huisartsenpost
Openingstijden
Op werkdagen tussen 17.00 uur ten 08.00 uur, in de weekenden en op feestdagen de hele dag.
Adres:
HAP Zoetermeer
Toneellaan 1
079-3431600
De ingang is bij de Eerste Hulp van ’t Lange Land Ziekenhuis
Waarneemgroep
Bij afwezigheid van de huisarts maken we soms gebruik van onze waarneemgroep. Deze waarneemgroep bestaat uit een aantal huisartsen van Gezondheidscentrum Oosterheem in Zoetermeer. Deze huisartsen hebben dan, wanneer u zich daar meldt, de mogelijkheid om uw dossier te openen. Wij ontvangen altijd een overzicht wanneer dit gebeurd is en waarom.
Assistentie en praktijkondersteuning
De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, regelt de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Zij weet het antwoord op veel medische en/of praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.
U kunt bij de assistente verder terecht voor:
- aanstippen van wratten
- verbinden van wonden
- oren uitspuiten
- hechtingen verwijderen
- urine onderzoek
- suiker- en Hb-controle
- zwachtelen
- verstrekken van informatiefolders
- diverse injecties, zoals vitamine B12, prikpil, vaccinaties en de jaarlijkse griepspuit
- uitstrijkjes in het kader van het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker
De assistentes zijn net als de artsen bevoegd om uw medisch dossier in te zien en aan te vullen. Hiervoor maken ook zij gebruik van een beveiligd en persoonlijk inlog systeem.
De assistente werkt, net als de huisarts, uitsluitend op afspraak. Ook voor deze afspraken kunt u tussen 8.00 uur en 12.00 uur bellen.
De spreekuren ter controle van diabetes, astma/copd en hart- en vaatziekten worden door onze praktijkondersteuner-S(omatiek) gedaan. Zij is hiervoor speciaal opgeleid als POH (PraktijkOndersteuner Huisarts). Voor meer informatie over deze zorgprogramma’s, kijk ook op www.zoetermeergezond.nl.
Ze kan u ook begeleiden bij het stoppen met roken
In de praktijk zijn ook praktijkondersteuners-GGZ (Geesterlijke GezondheidsZorg). Zij kunnen u begeleiden bij psychische problemen.
In onze praktijk is ook een PraktijkVerpleegkundige Ouderen. Zij biedt extra ondersteuning aan kwetsbare ouderen in Benthuizen
Ketenzorg
Onze praktijkondersteuner Somatiek doet spreekuren die risicofactoren voor hart- en vaatziekten behandelen, zoals de spreekuren voor diabetes, hypertensie, hoog cholesterol en stoppen met roken.
Ook is ze gespecialiseerd in het volgen van mensen met longziektes zoals astma of COPD.
Als praktijk zijn we aangesloten bij de SGZ/ Zorggroep Zoetermeer Gezond, en werken we samen volgens deze zorgprogramma’s. Kijk voor meer informatie ook eens op www.zoetermeergezond.nl.
Bloedonderzoek
In Benthuizen is er één prikpost, de Hoeksteen aan de Albert Schweizerlaan.
Er wordt op deze locatie bloed geprikt door het Lange Land Ziekenhuis op dinsdag van 8.00 tot 9.00 uur (tijdelijk niet tijdens covid-19 periode)
U moet naast uw laboratoriumformulier met naamsticker ook een identiteitsbewijs kunnen laten zien en uw pasje van het ziekenhuis.
“Nuchter” betekent vanaf 22.00 de avond ervoor niets meer eten of drinken, dus ook geen medicijnen innemen.
Afhankelijk van wat er getest wordt zijn de uitslagen tussen 3 en 10 werkdagen later bekend bij de huisarts. Meestal adviseert de arts een belafspraak te maken om de uitslag te bespreken, soms wordt u gevraagd om zelf over de uitslag te bellen met de assistente tussen 11 en 12 uur.
Het laboratorium van het Lange Land Ziekenhuis heeft ook op verschillende plaatsen in Zoetermeer prikposten.
Waar en wanneer die precies open zijn, kunt u lezen op het aanvraagformulier.
Opleiding Huisartsen voor de toekomst
Huisartsenpraktijk Benthuizen vindt het belangrijk dat er ook voor de toekomst genoeg goed opgeleide huisartsen zullen zijn.
Door nieuwe huisartsen op te leiden worden alle medewerkers van de huisartsenpraktijk ook aangezet om hun eigen kennis actueel te houden en verder te ontwikkelen.
Dit zijn redenen waarom wij in 2018 gestart zijn met het opleiden van co-assistenten en vanaf 2020 huisartsen in opleiding (AIOS), wij hopen op uw medewerking.
De huisartsen in opleiding zijn 1 jaar in de praktijk. Zij zullen bij het spreekuur van uw huisarts aanwezig zijn of later in het jaar zelfstandig spreekuur doen.
Indien u bezwaar heeft, kunt u dit natuurlijk aangeven.
Onderzoeken van het LUMC
De huisartsenpraktijk doet regelmatig mee aan onderzoeken van het huisartseninstituut van het LUMC. Door mee te doen houden we o.a. de kwaliteit van ons werk op pijl. Sommige van u zullen benaderd worden om mee te doen aan dergelijke onderzoeken.
Wij willen iedereen aanmoedigen om aan deze verzoeken mee te doen, maar u hoeft zich niet verplicht te voelen.
Momenteel doen we mee aan het EVA onderzoek naar diep veneuze trombose
Wetenschappelijk onderzoek
Wetenschappelijk onderzoek
De informatie die we over u bewaren, wordt anoniem gebruikt voor statistieken rond ziekte en gezondheid. Een voorbeeld hiervan zijn de cijfers over het aantal mensen met griep die elk jaar in het nieuws komen.
Ook kunnen uw gegevens onder strikte voorwaarden gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek naar medische behandelingen. Voordat uw gegevens gebruikt mogen worden, moet alle informatie die ervoor kan zorgen dat u herkenbaar bent, worden verwijderd. Denk bijvoorbeeld aan uw naam en adres. Als het voor het onderzoek toch nodig is dat bekend wordt wie u bent, dan zal uw huisarts hiervoor altijd eerst nadrukkelijk om uw toestemming vragen. Hebt u vragen of wilt u niet dat uw gegevens gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek, neem dan contact op met uw huisarts.
U kunt op zoetermeergezond.nl/wetenschappelijk_onderzoek lezen voor welke wetenschappelijke onderzoeken uw huisartsenpraktijk geanonimiseerde gegevens ter beschikking stelt.
Privacyverklaring in kader van de wet AVG
Privacyverklaring van onze praktijk
Uw persoonsgegevens en uw privacy in onze huisartsenpraktijk
Algemeen
Om u goed te kunnen behandelen, leggen wij gegevens over u vast. Hierbij houden we ons aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In deze wet staat waar wij voor moeten zorgen als we uw persoonsgegevens gebruiken. Ook staat erin welke rechten u heeft. Voor de gezondheidszorg zijn er ook nog andere regels over de bescherming van privacy. Deze staan bijvoorbeeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).De AVG verplicht ons om u schriftelijk informatie te geven over hoe wij met uw gegevens omgaan. Wij doen dit door deze privacyverklaring op onze website te publiceren.
In het kort
In deze privacyverklaring leest u onder andere welke gegevens wij van u bewaren. Ook vertellen we u hoe wij de informatie die we over u bewaren beschermen. Met verschillende beveiligingsmaatregelen zorgen we ervoor dat alleen degenen die bij uw behandeling betrokken zijn uw gegevens kunnen bekijken. Het gaat om uw gegevens, daarom vertellen we in deze verklaring ook hoe u uw eigen gegevens kunt bekijken en wat u kunt doen als u niet tevreden bent met de manier waarop wij met uw gegevens omgaan. U kunt de volledige tekst van de verklaring hieronder lezen.
Inhoud van deze privacyverklaring:
Uw rechten
Gebruik van uw persoonsgegevens
Voor welke doelen verwerken wij uw gegevens?
Wetenschappelijk onderzoek
Bewaartermijn van uw gegevens
Wie heeft toegang tot uw gegevens?
Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden
Uitwisseling gegevens binnen Zoetermeer en Benthuizen
Uitwisseling van gegevens via het Landelijk Schakelpunt
Overdracht van uw dossier
Toegang tot uw medisch dossier
Beveiligingsmaatregelen
Uw rechten
Het gaat over uw gegevens, dus we kunnen ons voorstellen dat u wilt weten welke persoonsgegevens wij van u bewaren en dat u zelf zeggenschap wilt over uw gegevens. Daarom staat in de AVG dat u altijd bij ons kunt vragen:
- welke persoonsgegevens wij van u hebben;
- om uw gegevens in te zien of om een kopie van uw gegevens (dit kan alleen als de privacy van een ander niet in gevaar komt);
- om gegevens die wij van u hebben aan te passen of aan te vullen, mocht dit nodig zijn;
- om uw medische gegevens (gedeeltelijk) te vernietigen (dit kan alleen als we niet wettelijk verplicht zijn om deze gegevens te bewaren, als deze gegevens niet meer nodig zijn om u goed te kunnen behandelen en als anderen er geen schade van ondervinden);
- om een medische verklaring van uzelf aan uw dossier toe te voegen.
Ook mag u altijd bezwaar maken tegen het delen van uw gegevens.
Bovenstaande vragen kunt u mondeling of schriftelijk aan uw huisarts stellen. Als u dat zelf niet kunt, mag u dat ook door een vertegenwoordiger laten doen (zoals een schriftelijk gemachtigde, of uw curator of mentor).
Gebruik van uw persoonsgegevens
In onze huisartsenpraktijk kunnen we verschillende persoonsgegevens van u gebruiken, zoals bijvoorbeeld uw ziektegeschiedenis en uw medicijngebruik. Die gegevens bewaren we in uw persoonlijke, elektronische patiëntendossier. Dit doen we in de eerste plaats om u een goede medische behandeling te kunnen geven. Daarnaast hebben we ook gegevens van u nodig om uw behandeling in rekening te kunnen brengen bij de zorgverzekeraar.
Wij bewaren de volgende gegevens van u:
- Naam, adres en woonplaats (NAW) gegevens
- Geboortedatum
- Geslacht
- Telefoonnummers en eventueel e-mail adressen
- Burgerservicenummer (BSN)
- Verzekeringsgegevens
- Medische gegevens
We verzamelen uw gegevens onder andere bij de inschrijving, tijdens consulten en telefoongesprekken. Als we voor uw behandeling samenwerken met andere zorgverleners, ontvangen we van hen gegevens over uw behandeling. Ook ontvangen we gegevens over u als we uw dossier van een andere zorgverlener overnemen.
Het kan voor uw en onze veiligheid nodig zijn dat er camerabeelden van de wachtkamer worden vastgelegd.
Voor welke doelen verwerken wij uw gegevens?
In de AVG staat dat uw huisarts ervoor moet zorgen dat uw gegevens in de praktijk op de juiste manier gebruikt en bewaard worden.
We verzamelen en bewaren uw gegevens alleen:
-
- om u de zorg te bieden die u nodig heeft. Het gaat om alle zorg van uw huisarts en/of praktijkmedewerkers;
- om de zorg die u heeft gekregen in rekening te kunnen brengen bij de zorgverzekeraar;
- om de kwaliteit en bedrijfsvoering van de huisartsenpraktijk op peil te houden;
- om aan zorgverzekeraars te kunnen laten zien welke zorg we hebben geleverd. Dit doen we anoniem, zorgverzekeraars krijgen van ons geen informatie over uw persoonlijke medische situatie;
- voor ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting;
- voor het gebruik van een aantal online diensten, zoals het maken van een afspraak, het aanvragen van herhaalmedicatie, het stellen van vragen of het inzien van uw medische gegevens bij uw huisarts.
Wetenschappelijk onderzoek
De informatie die we over u bewaren, wordt anoniem gebruikt voor statistieken rond ziekte en gezondheid. Een voorbeeld hiervan zijn de cijfers over het aantal mensen met griep die elk jaar in het nieuws komen.
Ook kunnen uw gegevens onder strikte voorwaarden gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek naar medische behandelingen. Voordat uw gegevens gebruikt mogen worden, moet alle informatie die ervoor kan zorgen dat u herkenbaar bent, worden verwijderd. Denk bijvoorbeeld aan uw naam en adres. Als het voor het onderzoek toch nodig is dat bekend wordt wie u bent, dan zal uw huisarts hiervoor altijd eerst nadrukkelijk om uw toestemming vragen. Hebt u vragen of wilt u niet dat uw gegevens gebruikt worden voor wetenschappelijk onderzoek, neem dan contact op met uw huisarts.
Bewaartermijn van uw gegevens
Uw persoonsgegevens bewaren we niet langer dan nodig is voor een goede behandeling.
Voor medische gegevens is deze bewaartermijn 15 jaar (vanaf de laatste behandeling). Soms is het voor uw gezondheid of die van uw kinderen nodig om de gegevens langer te bewaren. Uw huisarts bepaalt of dat nodig is.
Wie heeft toegang tot uw gegevens?
Alleen degenen in onze praktijk die rechtstreeks betrokken zijn bij uw behandeling kunnen uw gegevens bekijken. Dit zijn bijvoorbeeld: de huisarts die u behandelt, de assistente, de praktijkondersteuner en de praktijkverpleegkundige. Zij bekijken uw dossier alleen als dat nodig is voor de behandeling.
Soms moet u gebruik maken van een waarnemend huisarts, bijvoorbeeld buiten kantoortijd, of als uw eigen huisarts ziek is of op vakantie. De waarnemend huisarts kan uw gegevens bekijken als dat nodig is om u goed te kunnen behandelen.
Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden
Alle medewerkers van onze praktijk gaan vertrouwelijk om met uw persoonsgegevens. Zij zullen bijvoorbeeld uw gegevens alleen met een ander delen als u daar toestemming voor heeft gegeven. Op deze regel zijn wel een paar uitzonderingen mogelijk. Dit is bijvoorbeeld als uw zorgverlener (uw huisarts of een praktijkmedewerker) volgens een andere wet dan de AVG informatie over u moet geven, bijvoorbeeld als er ernstig gevaar is of dreigt voor uw gezondheid of die van anderen wanneer uw arts een infectieziekte bij u vaststelt.
Uw gegevens kunnen bovendien als dat nodig is, gedeeld worden met andere zorgverleners die bij uw behandeling betrokken zijn, zoals bij een verwijzing naar een medisch specialist of wanneer uw huisarts een recept voor medicatie voor u naar de apotheek stuurt.
Uitwisseling gegevens binnen Zoetermeer en Benthuizen
Uw persoonsgegevens bewaren we in een elektronisch patiëntendossier. Onze praktijk is aangesloten op een streng beveiligd regionaal computersysteem waarop ook de andere huisartsenpraktijken en de apotheken in Zoetermeer en Benthuizen, de huisartsenpost Zoetermeer en de dienstapotheek Zoetermeer zijn aangesloten. Via dit regionale computersysteem kan bijvoorbeeld een waarnemende huisarts of een huisarts op de huisartsenpost Zoetermeer uw gegevens bekijken als dat nodig is. Ook kunnen Zoetermeerse apotheken als het nodig is via dit systeem kijken welke medicatie de huisarts u heeft voorgeschreven en zien of u intoleranties, contra-indicaties of allergieën heeft. Zo kunt u ook als u gebruik moet maken van een waarnemend huisarts of apotheker snel en veilig worden geholpen. U kunt bij uw huisarts bezwaar maken tegen deze inzage door waarnemers en artsen van de huisartsenpost . Meer informatie over het delen van gegevens uit het patiëntendossier bij uw huisarts kunt u lezen in deze folder.
Uitwisseling van gegevens via het Landelijk Schakelpunt
Onze huisartsenpraktijk is aangesloten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kan een samenvatting van uw medische gegevens als het nodig is worden bekeken door andere huisartsen of huisartsenposten buiten Zoetermeer en Benthuizen. Dit kan alleen nadat u hiervoor toestemming heeft gegeven aan uw huisarts. Meer informatie over het delen van gegevens via het LSP kunt u lezen op de website www.volgjezorg.nl
Overdracht van uw dossier
Als u een nieuwe huisarts kiest, is het belangrijk dat deze op de hoogte is van uw medische geschiedenis. Uw medische geschiedenis staat in uw patiëntendossier. Uw oude huisarts draagt uw dossier zo snel mogelijk over aan uw nieuwe huisarts. Dit gebeurt in ieder geval binnen een maand nadat u uw oude huisarts heeft gevraagd het dossier over te dragen aan uw nieuwe huisarts.
Uw huisarts draagt uw medisch dossier persoonlijk of per aangetekende post over. U kunt het originele dossier niet meekrijgen. Wel heeft u altijd het recht om uw dossier in te zien en u heeft recht op een kopie van uw dossier.
Uw dossier kan soms ook digitaal aan de nieuwe huisarts worden overgedragen. Uw oude én uw nieuwe huisarts moeten er dan wel voor zorgen dat hun computers en internetverbindingen voldoende beveiligd zijn.
Toegang tot uw medisch dossier
Wij bieden u op dit moment of in de toekomst de mogelijkheid om gebruik te maken van een aantal online diensten, zoals:
- Een afspraak inplannen bij uw huisartsenpraktijk
- Online een vraag stellen aan uw huisarts
- Inzicht in uw medisch dossier
- Herhaalmedicatie bestellen
- Inzicht in uw onderzoeksuitslagen
Ook deze gegevens worden alleen gebruikt door degenen die bij uw behandeling betrokken zijn, zoals uw huisarts en de assistente.
Beveiligingsmaatregelen
Wij doen veel moeite om uw gegevens te beschermen. Alle praktijkmedewerkers krijgen bijvoorbeeld informatie en uitleg over de privacygevoeligheid van uw gegevens. Ze leren hoe ze zorgvuldig en onder strikte geheimhouding met uw gegevens moeten omgaan.
Daarnaast hebben wij onze computersystemen en netwerkverbindingen op verschillende manieren beveiligd tegen onbevoegde toegang. Als er ondanks alle maatregelen toch mensen zonder toestemming of noodzaak in uw gegevens kunnen kijken, melden wij dat onmiddellijk bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Soms geven wij organisaties of leveranciers een opdracht waarvoor zij ook uw persoonsgegevens gebruiken of waardoor zij toegang hebben tot het systeem waarin we uw gegevens bewaren.
Dat kan bijvoorbeeld gaan om organisaties die onze computersystemen onderhouden of een organisatie die namens ons de geleverde zorg in rekening brengt bij de zorgverzekeraar. Ook deze organisaties gaan strikt vertrouwelijk met uw gegevens om, zij gebruiken ze niet voor andere activiteiten dan die waarvoor wij ze opdracht hebben gegeven. We maken met deze organisaties in een contract strikte afspraken over beveiligingsmaatregelen die ze nemen om ongeoorloofd gebruik van uw gegevens te voorkomen. Ook leggen we in dat contract vast dat ze alle werkzaamheden uitvoeren volgens de wet- en regelgeving.
Vraag of klacht
Als u een vraag of klacht heeft over de manier waarop we met uw gegevens omgaan, neemt u dan contact op met uw huisarts. Zijn/haar naam en contactgegevens staan op onze website. Mocht u er met uw huisarts niet uitkomen, dan kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Inschrijven
Woont u in Benthuizen? Dan kunt u zich bij ons inschrijven als patiënt.
Woont u in Zoetermeer, dan kunt u terecht bij een huisartsenpraktijk in Zoetermeer. In elke wijk is altijd een huisartsenpraktijk open voor inschrijving.
zie ook: https://zoetermeergezond.nl/
Om u in te schrijven in onze praktijk print u het inschrijfformulier uit en vult u het thuis alvast volledig in.
Het ingevulde formulier kunt u afgeven bij de assistente aan de balie, samen met (een kopietje van) uw verzekeringspas en identiteitsbewijs. Zij maakt dan ook meteen een afspraak met u voor een kennismakingsgesprek met de arts.
Wij werken samen met de huisartsenpost in Zoetermeer. Wanneer u met hen contact opneemt voor vragen in de nacht, avond of het weekend, dan kunnen de artsen en assistentes uw huisartsendossier inzien. Mocht u hiertegen bezwaar hebben, dan kunt u een bezwaar formulier bij ons invullen.
Indien u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de assistente,
op werkdagen tussen 8 en 12 uur.
klik HIER voor het inschrijfformulier
MGN – MijnGezondheid.Net
MGN – MijnGezondheid.Net voor alle patienten van de praktijk beschikbaar
MijnGezondheid.net is een patiëntportaal waarmee u online zelf gezondheidszaken kunt regelen. Om gebruik te kunnen maken van mijn Gezondheid.Net moet u zich eerst aanmelden. MijnGezondheid.net maakt gebruik van een veilig, besloten netwerk op internet, zoals dat bekend is van internetbankieren. Om in te loggen op MijnGezondheid.net heeft u een DigiD met sms-functie en een mobiele telefoon nodig. Dit kan vanaf de leeftijd van 12 jaar.
Wat kunt u doen met MijnGezondheid.net?
- Afspraak maken in de agenda van uw huisarts.
Plan zelf een afspraak in de agenda van uw huisarts of praktijkondersteuner. Vergeet niet om na het maken van een afspraak te controleren of het ook gelukt is door bij “mijn dossiers” – “afspraken en acties” te kijken of uw afspraak hier ook vermeld staat. - Herhaalrecepten bestellen
Bestel uw herhaalrecept veilig online. Als uw medicijnen bijna op zijn, wordt u daar per e-mail aan herinnerd. - e-Consult
Stel een niet dringende vraag en krijg per e-mail antwoord. - Laboratoriumuitslagen
Zie uw bloed- en urine-uitslagen online in. - Reisdocumenten
Voor u op reis gaat, kunt u zelf een actueel overzicht printen van uw medicijnen
zie ook onderstaande film:
https://www.youtube.com/watch?v=UxjcdJT_PN0&list=PLyMvc66CDh8ojkRDZf3Q_Th47x5sOG0Wz&index=10
u kunt zich via onderstaande link eenmalig aanmelden:
via deze link kunt u daarna inloggen op MijnGezondheid.Net:
Als u dan toch bezig bent met registreren, dan verzoeken wij u ook direct uw toestemming kenbaar maken voor het delen van huisarts gegevens via het LSP (als u dit nog niet gedaan had), via: